Growth hacking process and practices in large companies

Loading...
Thumbnail Image
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Perustieteiden korkeakoulu | Master's thesis
Date
2022-06-13
Department
Major/Subject
Software and Service Engineering
Mcode
SCI3043
Degree programme
Master’s Programme in Computer, Communication and Information Sciences
Language
en
Pages
54+4
Series
Abstract
Growth hacking has emerged in the 2010s as a multidisciplinary approach for companies to scale up their digital businesses. However, the research regarding the growth hacking process and practices is limited and mainly focused on startup companies. The main goal of this thesis is to gain better understanding of what kind of a process and practices are followed by growth teams in large companies. The empirical study for this thesis was conducted as a qualitative case study, examining the growth hacking process, practices, challenges and solutions in three large companies. Data collection was conducted through semi-structured interviews of six professionals who were directly involved with the growth hacking in their respective companies. The results of this thesis include a description of the growth hacking process cycle along with its four main stages: analysis, ideation, prioritization and testing. In addition to the process description, the results describe a set of communication practices for growth teams in large organizations. These practices include various examples of recurring and occasional meeting practices as well as documentation and reporting practices for growth teams. Finally, the results describe a set of growth hacking related challenges in large companies and potential solutions to the challenges. The results of this thesis indicate that a large company size does not have a significant effect on the growth hacking process. However, the results also indicate that collaboration between growth teams and stakeholders is the main source of growth hacking challenges in large companies and that proactive communication practices should be preferred for the communication between growth teams and stakeholders.

Kasvuhakkerointi on noussut 2010-luvulla esille monitieteellisenä lähestymistapana yritysten digitaalisen liiketoiminnan kasvattamiselle. Kasvuhakkerointiprosessiin ja käytäntöihin liittyvä tutkimus on kuitenkin rajallista ja pääasiassa keskittynyt kasvuhakkerointiin kasvuyrityksissä. Tämän diplomityön päätavoite on saavuttaa parempi ymmärrys siitä, millaista kasvuhakkerointiprosessia ja käytäntöjä kasvutiimit seuraavat suurissa yrityksissä. Tämän diplomityön empiirinen tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tapaustutkimuksena tarkastellen kolmen suuren yrityksen kasvuhakkerointiprosessia, käytäntöjä, haasteita ja ratkaisuja. Tiedonkeruu toteutettiin puolistrukturoiduilla haastatteluilla, joihin osallistui kuusi yritystensä kasvuhakkerointiin osallistuvaa ammattilaista. Tämän diplomityön tulokset sisältävät kuvauksen kiertävästä kasvuhakkerointiprosessista ja sen neljästä päävaiheesta: analysoinnista, ideoinnista, priorisoinnista ja testauksesta. Prosessikuvauksen lisäksi tulokset sisältävät joukon erilaisia kasvutiimien kommunikaatiokäytäntöjä suurissa yrityksissä. Kuvatut kommunikaatiokäytännöt sisältävät erilaisia esimerkkejä kasvutiimien toistuvista ja epäsäännöllisistä tapaamiskäytännöistä sekä dokumentointi- ja raportointikäytännöistä. Lopuksi tulokset kuvaavat kasvuhakkerointiin liittyviä haasteita suurissa yrityksissä ja mahdollisia ratkaisuja näihin haasteisiin. Tämän diplomityön tulokset osoittavat, että suurella yrityskoolla ei ole merkittävää vaikutusta kasvuhakkerointiprosessiin. Tulokset osoittavat kuitenkin, että kasvutiimien ja sidosryhmien välinen yhteistä on pääasiallinen lähde kasvuhakkeroinnin haasteille suurissa yrityksissä ja että ennakoivia kommunikaatiokäytäntöjä tulisi suosia kasvutiimien ja sidosryhmien välisessä kommunikoinnissa.
Description
Supervisor
Kauppinen, Marjo
Thesis advisor
Astala, Toni
Keywords
growth hacking, digital growth, large companies, software engineering
Other note
Citation