Kauppakeskusrakenteen vaikutus hypermarketin vaikutusalueeseen, asiakaskuntaan ja myyntiin

 |  Login

Show simple item record

dc.contributor Aalto University en
dc.contributor Aalto-yliopisto fi
dc.contributor.author Aspholm, Antti
dc.date.accessioned 2011-11-14T11:23:51Z
dc.date.available 2011-11-14T11:23:51Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/648
dc.description.abstract TAVOITTET, TUTKIMUSKOHDE JA AINEISTO Tutkielmassani pyrin selvittämään, minkälaista etua kauppakeskuksen ankkuriyrityksenä toimiva hypermarket saa kauppakeskusrakenteesta. Tutkielmani keskittyy tarkastelemaan Jyväskylän Keljon K-Citymarkettia, joka laajennustöiden myötä sijaitsee nyt Keljon kauppakeskuksessa. Tutkielmassani olen pyrkinyt selvittämään kauppakeskusrakenteen vaikutuksia hypermarketin asiakaskuntaan, vaikutusalueeseen ja kokonaismyyntiin. Aineistona olen käyttänyt K-Plus Oy:n liikkeenjohdolle tuottamia raportteja, asiakaskyselyä, sekä kauppiaan ja tavaratalojohtajan haastattelua. Tutkielman olen toteuttanut laadullisena tapaustutkimuksena. KESKEISIMMÄT TULOKSET Kauppakeskusrakenne on kasvattanut hypermarketin myyntiä ja tuonut sille lisää asiakkaita. Kauppakeskus ei kuitenkaan ole merkittävästi kasvattanut hypermarketin maantieteellistä vaikutusaluetta. Kauppakeskuksen kohderyhmällä on myös selvä vaikutus hypermarketin asiakaskunnan rakentumiseen. Tulokset osoittavat kauppakeskusrakenteen tuovan etua myös siinä sijaitsevalle hypermarketille. Kauppiaiden onkin tulosten valossa kannattavaa pyrkiä kehittämään alueidensa tarjonnan monipuolisuutta. fi
dc.format.extent 70
dc.language.iso fi en
dc.title Kauppakeskusrakenteen vaikutus hypermarketin vaikutusalueeseen, asiakaskuntaan ja myyntiin fi
dc.type G2 Pro gradu, diplomityö fi
dc.contributor.school Kauppakorkeakoulu fi
dc.contributor.school School of Economics en
dc.contributor.department Department of Marketing en
dc.contributor.department Markkinoinnin laitos fi
dc.subject.keyword Kauppakeskus
dc.subject.keyword hypermarket
dc.subject.keyword ankkuriyritys
dc.subject.keyword vähittäiskauppa
dc.subject.keyword päivittäistavarakauppa.
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:aalto-201111181560
dc.type.dcmitype text en
dc.programme.major Marketing en
dc.programme.major Markkinointi fi
dc.type.ontasot Master's thesis en
dc.type.ontasot Pro gradu tutkielma fi
dc.subject.helecon markkinointi
dc.subject.helecon marketing
dc.subject.helecon vähittäiskauppa
dc.subject.helecon retail trade
dc.subject.helecon päivittäistavarat
dc.subject.helecon consumer goods
dc.subject.helecon kauppakeskukset
dc.subject.helecon commercial centres
dc.ethesisid 12516
dc.date.dateaccepted 2011-03-21
dc.location P1 I


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search archive


Advanced Search

article-iconSubmit a publication

Browse

My Account