dc.contributor |
Aalto-yliopisto |
fi |
dc.contributor |
Aalto University |
en |
dc.contributor.author |
Rajalin, Fjalar |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-29T19:20:01Z |
|
dc.date.available |
2020-11-29T19:20:01Z |
|
dc.date.issued |
1934 |
|
dc.identifier.uri |
https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/60285 |
|
dc.format.extent |
102 s. + liitt. 1 |
|
dc.language.iso |
sv |
en |
dc.title |
Skall projekteras och konstruneras ett last & passagerarfartyg med kylanläggning om ca.3500 ton d.w. till linjen Finland - Syd-Amerika.
Fordras de vanligaste Lloyds och konstruktionsritningarna samt skön-kurvor.
Undersökas: Passagerare antaletstorlek samt den förmånligaste hastigheten med dieselmaskineri, på grund av konkurrens |
sv |
dc.contributor.school |
Teknillinen korkeakoulu |
fi |
dc.contributor.school |
Helsinki University of Technology |
en |
dc.contributor.department |
Koneinsinööriosasto |
fi |
dc.identifier.urn |
URN:NBN:fi:aalto-2020112919130 |
|
dc.type.ontasot |
Master's thesis |
en |
dc.type.ontasot |
Pro gradu -tutkielma |
fi |
dc.contributor.supervisor |
Helle, E. J. |
|
local.aalto.openaccess |
no |
|
dc.rights.accesslevel |
closedAccess |
|
local.aalto.idinssi |
27785 |
|
dc.type.publication |
masterThesis |
|
dc.type.okm |
G2 Pro gradu, diplomityö |
|