dc.contributor |
Aalto-yliopisto |
fi |
dc.contributor |
Aalto University |
en |
dc.contributor.author |
Erickson, Lars |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-29T19:19:58Z |
|
dc.date.available |
2020-11-29T19:19:58Z |
|
dc.date.issued |
1935 |
|
dc.identifier.uri |
https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/60284 |
|
dc.format.extent |
136 |
|
dc.language.iso |
sv |
en |
dc.title |
Skall projekteras och konstrueras "shelterdäckat" lastfartyg om ca: 2000 ton d.w. för linjen Finnland - England - Spanien enligt Lloyds högsta klass.
Fartyget förses med hytter för 10 passagerare och möjligast stora "wing-tankar" i akterlastrummet.
Lastrummen förses med byggda pelare på långt avstånd och möjligast effektiv förbindning fordras med däcksvägare och luck-karmar ty luckorna måste vara stora och lämpliga för trälaster.
Undersökas om och huru många procent en dragflygel-propeller är förmånligare än en vanlig skruvpropeller ( Schaffran eller Taylor ) med och utan contrapropeller |
sv |
dc.contributor.school |
Teknillinen korkeakoulu |
fi |
dc.contributor.school |
Helsinki University of Technology |
en |
dc.contributor.department |
Koneinsinööriosasto |
fi |
dc.identifier.urn |
URN:NBN:fi:aalto-2020112919129 |
|
dc.type.ontasot |
Master's thesis |
en |
dc.type.ontasot |
Pro gradu -tutkielma |
fi |
dc.contributor.supervisor |
Helle, E. J. |
|
local.aalto.openaccess |
no |
|
dc.rights.accesslevel |
closedAccess |
|
local.aalto.idinssi |
27776 |
|
dc.type.publication |
masterThesis |
|
dc.type.okm |
G2 Pro gradu, diplomityö |
|