Skall projekteras och konstrueras "shelterdäckat" lastfartyg om ca: 2000 ton d.w. för linjen Finnland - England - Spanien enligt Lloyds högsta klass.
Fartyget förses med hytter för 10 passagerare och möjligast stora "wing-tankar" i akterlastrummet.
Lastrummen förses med byggda pelare på långt avstånd och möjligast effektiv förbindning fordras med däcksvägare och luck-karmar ty luckorna måste vara stora och lämpliga för trälaster.
Undersökas om och huru många procent en dragflygel-propeller är förmånligare än en vanlig skruvpropeller ( Schaffran eller Taylor ) med och utan contrapropeller
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Skall projekteras och konstrueras "shelterdäckat" lastfartyg om ca: 2000 ton d.w. för linjen Finnland - England - Spanien enligt Lloyds högsta klass.
Fartyget förses med hytter för 10 passagerare och möjligast stora "wing-tankar" i akterlastrummet.
Lastrummen förses med byggda pelare på långt avstånd och möjligast effektiv förbindning fordras med däcksvägare och luck-karmar ty luckorna måste vara stora och lämpliga för trälaster.
Undersökas om och huru många procent en dragflygel-propeller är förmånligare än en vanlig skruvpropeller ( Schaffran eller Taylor ) med och utan contrapropeller
Title:
Skall projekteras och konstrueras "shelterdäckat" lastfartyg om ca: 2000 ton d.w. för linjen Finnland - England - Spanien enligt Lloyds högsta klass.
Fartyget förses med hytter för 10 passagerare och möjligast stora "wing-tankar" i akterlastrummet.
Lastrummen förses med byggda pelare på långt avstånd och möjligast effektiv förbindning fordras med däcksvägare och luck-karmar ty luckorna måste vara stora och lämpliga för trälaster.
Undersökas om och huru många procent en dragflygel-propeller är förmånligare än en vanlig skruvpropeller ( Schaffran eller Taylor ) med och utan contrapropeller