dc.contributor |
Aalto-yliopisto |
fi |
dc.contributor |
Aalto University |
en |
dc.contributor.author |
Grandell, Harald |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-29T19:19:55Z |
|
dc.date.available |
2020-11-29T19:19:55Z |
|
dc.date.issued |
1932 |
|
dc.identifier.uri |
https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/60283 |
|
dc.format.extent |
106 |
|
dc.language.iso |
sv |
en |
dc.title |
Skall projekteras och konstrueras en turbåt, för minst 150 passagerare (20 sovplatser), till linjen Åbo - Nago - Korpoström.
Hastigheten bör vara minst 12,5 knop.
Stabiliteten skall vara tillräcklig i alla fall.
Undersökes huru manövreringsförmågan kunde förbättras, samt dess inverkan på fartygets ekonomi |
sv |
dc.contributor.school |
Teknillinen korkeakoulu |
fi |
dc.contributor.school |
Helsinki University of Technology |
en |
dc.contributor.department |
Koneinsinööriosasto |
fi |
dc.identifier.urn |
URN:NBN:fi:aalto-2020112919128 |
|
dc.type.ontasot |
Master's thesis |
en |
dc.type.ontasot |
Pro gradu -tutkielma |
fi |
dc.contributor.supervisor |
Helle, E. J. |
|
local.aalto.openaccess |
no |
|
dc.rights.accesslevel |
closedAccess |
|
local.aalto.idinssi |
27775 |
|
dc.type.publication |
masterThesis |
|
dc.type.okm |
G2 Pro gradu, diplomityö |
|