dc.contributor |
Aalto-yliopisto |
fi |
dc.contributor |
Aalto University |
en |
dc.contributor.author |
Schauman, Birger |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-29T18:30:45Z |
|
dc.date.available |
2020-11-29T18:30:45Z |
|
dc.date.issued |
1928 |
|
dc.identifier.uri |
https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/59735 |
|
dc.format.extent |
73 |
|
dc.language.iso |
sv |
en |
dc.title |
En Jaguar-flygmotor bör genomräknas och kritiseras.
Speciellt bör granskas, huru påkänningar och deformationer ökas vid stegrade omloppstal, och avgöras vilka hastigheter ännu kunna anses möjliga med hänsyn till valda dimensioner och passninger.
Av litningar erfordras sammanställnings- och viktigare arbetsritningar, fullständiga beräkningar och nödiga diagram. |
sv |
dc.contributor.school |
Teknillinen korkeakoulu |
fi |
dc.contributor.school |
Helsinki University of Technology |
en |
dc.contributor.department |
Koneinsinööriosasto |
fi |
dc.identifier.urn |
URN:NBN:fi:aalto-2020112918580 |
|
dc.type.ontasot |
Master's thesis |
en |
dc.type.ontasot |
Pro gradu -tutkielma |
fi |
dc.contributor.supervisor |
Kyrklund, Harald |
|
local.aalto.openaccess |
no |
|
dc.rights.accesslevel |
closedAccess |
|
local.aalto.idinssi |
46113 |
|
dc.type.publication |
masterThesis |
|
dc.type.okm |
G2 Pro gradu, diplomityö |
|