Title: | Agile Evaluation Methods for Intelligent Transport Systems – Definitions of Agile Characteristics and Assessment Criteria Ketteriä arviointimenetelmiä älyliikenteen sovelluksille – määritelmät ja mittarit arviointimenetelmän ketterille ominaisuuksille |
Author(s): | Öörni, Risto |
Date: | 2019 |
Language: | en |
Pages: | 119 + app. 79 |
Department: | Tietoliikenne- ja tietoverkkotekniikan laitos Department of Communications and Networking |
ISBN: | 978-952-60-8667-5 (electronic) 978-952-60-8666-8 (printed) |
Series: | Aalto University publication series DOCTORAL DISSERTATIONS, 142/2019 |
ISSN: | 1799-4942 (electronic) 1799-4934 (printed) 1799-4934 (ISSN-L) |
Supervising professor(s): | Hämäläinen, Jyri, Prof., Aalto University, Department of Communications and Networking, Finland |
Thesis advisor(s): | Kulmala, Risto, Prof., Traficon Ltd, Finland |
Subject: | Telecommunications engineering |
Keywords: | intelligent transportation systems, evaluation, agile, road safety, advanced driver assistance, älykäs liikenne, arviointi, ketterä, liikenneturvallisuus, kuljettajan tukijärjestelmät |
Archive | yes |
|
|
Abstract:Älykkään liikenteen sovellusten käyttöönotto edellyttää tietoa sovellusten vaikuttavuudesta, teknisestä toimivuudesta, yhteentoimivuudesta ja käyttäjien hyväksynnästä. Edellä mainitut tiedot ovat tärkeitä edellytyksiä sovellusten käyttöönottoa koskevalle päätöksenteolle. Sovelluksia koskevien arviointitutkimusten tekemiseen käytettävissä olevat taloudelliset resurssit, aika ja käytettävissä olevan datan määrä ovat yleensä kuitenkin rajalliset. Aikaisemmassa tutkimuksessa onkin tunnistettu tarve ketterämpien arviointimenetelmien kehittämiseen. |
|
Parts:[Publication 1]: Öörni, R., Kulmala, R. Model for the safety impacts of road weather information services available to road users and related socio-economic benefits. IET Intelligent Transport Systems, 2012, Vol. 6, Issue 4, pp. 474–481. DOI: 10.1049/iet-its.2011.0206 View at Publisher [Publication 2]: Öörni, R. Reliability of an in-vehicle warning system for railway level crossings – a user-oriented analysis. IET Intelligent Transport Systems, 2014, Vol. 8, Issue 1, pp. 9–20. DOI: 10.1049/iet-its.2012.0129 View at Publisher [Publication 3]: Öörni, R., Korhonen, T.O. eCall minimum set of data transmission – results from a field test in Finland. IET Intelligent Transport Systems, 2014, Vol. 8, Issue 8, pp. 639–647. DOI: 10.1049/iet-its.2013.0113 View at Publisher [Publication 4]: Öörni, R., Meilikhov, E., Korhonen, T.O. Interoperability of eCall and ERA-GLONASS in-vehicle emergency call systems. IET Intelligent Transport Systems, 2015, Vol. 9, Issue 6, pp. 582–590. DOI: 10.1049/iet-its.2014.0209 View at Publisher [Publication 5]: Öörni, R. Demand for intelligent vehicle safety systems in Europe. IET Intelligent Transport Systems, 2015, Vol. 9, Issue 10, pp. 916–923. DOI: 10.1049/iet-its.2014.0200 View at Publisher [Publication 6]: Öörni, R., Luoma, J. Realised safety impacts of electronic stability control in Finland. IET Intelligent Transport Systems, 2017, Vol. 11, Issue 3, pp. 158–163. DOI: 10.1049/iet-its.2016.0039 View at Publisher [Publication 7]: Öörni, R., Malin, F. Early adopters of emergency braking and speed alert. IET Intelligent Transport Systems, 2017, Vol. 11, Issue 8, pp. 467–474. DOI: 10.1049/iet-its.2016.0093 View at Publisher |
|
|
Unless otherwise stated, all rights belong to the author. You may download, display and print this publication for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Page content by: Aalto University Learning Centre | Privacy policy of the service | About this site