Title: | Game-Related Learning and Exposure in Computer Science Peleihin pohjautuva tietotekniikan löytäminen ja oppiminen |
Author(s): | Haaranen, Lassi |
Date: | 2019 |
Language: | en |
Pages: | 125 + app. 97 |
Department: | Tietotekniikan laitos Department of Computer Science |
ISBN: | 978-952-60-8386-5 (electronic) 978-952-60-8385-8 (printed) |
Series: | Aalto University publication series DOCTORAL DISSERTATIONS, 13/2019 |
ISSN: | 1799-4942 (electronic) 1799-4934 (printed) 1799-4934 (ISSN-L) |
Supervising professor(s): | Malmi, Lauri, Prof., Aalto University, Department of Computer Science, Finland |
Subject: | Computer science, Education |
Keywords: | computer science education, game-related approaches, informal learning, gamification, achievement badges, online learning management systems, interoperability, tietotekniikan opetus, pelilliset menetelmät, vapaamuotoinen oppiminen, pelillistäminen, suoritusmerkit, verkko-oppimisympäristöt, yhteensovitettavuus |
Archive | yes |
|
|
Abstract:Tietotekniikka on kriittinen osa modernia yhteiskuntaa ja tietotekniikan opetus on tästä syystä erityisen tärkeää. Tässä väitöskirjassa tutkitaan kahta peleihin pohjautuvaa lähestymistapaa liittyen tietotekniikan opetukseen. Ensimmäinen näistä tarkastelee, kuinka jotkin verkossa olevat peliyhteisöt liittyvät ohjelmointiin ja tietotekniikkaan, ja joissa ihmiset tulevat tietoiseksi ohjelmoinnista ja ohjelmointiin liittyvistä aiheista. Toinen lähestymistapa keskittyy siihen, kuinka pelillistämistä voidaan käyttää hyväksi tietotekniikan yliopisto-opetuksessa. |
|
Parts:[Publication 1]: Lassi Haaranen, Rodrigo Duran. Link Between Gaming Communities in YouTube and Computer Science. In Proceedings of the 9th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU ’17), Porto, Portugal, pages 17-24, April 2017. DOI: 10.5220/0006267000170024 View at Publisher [Publication 2]: Lassi Haaranen. Programming as a Performance: Live-streaming and Its Implications for Computer Science Education. In Proceedings of the 2017 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE ’17), Bologna, Italy, pages 353-358, June 2017. DOI: 10.1145/3059009.3059035 View at Publisher [Publication 3]: Lassi Haaranen, Rodrigo Duran. Computer Science in Online Gaming Communities. Communications in Computer and Information Science volume 865. CSEDU 2017, pages 279-299, 2018. DOI: 10.1007/978-3-319-94640-5_14 View at Publisher [Publication 4]: Lassi Haaranen, Päivi Kinnunen, Lauri Malmi. Reaching Out Through Games: Informal Outreach in Computer Science. manuscript. 11 pages, 2018.[Publication 5]: Teemu Sirkiä, Lassi Haaranen. Improving online learning activity interoperability with Acos server. Software: Practice and Experience, pages 1657–1676, 2017. DOI: 10.1002/spe.2492 View at Publisher [Publication 6]: Lassi Haaranen, Petri Ihantola, Lasse Hakulinen and Ari Korhonen. Software Architectures for Implementing Achievement Badges – Practical Experiences. In Proceedings of the 2014 International Conference on Teaching and Learning in Computing and Engineering (LaTiCE ’14’), Kuching, Malaysia, pages 41-46, April 2014. DOI: 10.1109/LaTiCE.2014.16 View at Publisher [Publication 7]: Lassi Haaranen, Petri Ihantola, Lasse Hakulinen and Ari Korhonen. How (not) to Introduce Badges to Online Exercises. In Proceedings of the 45th ACM technical symposium on Computer science education (SIGCSE ’14), Atlanta, GA, USA, pages 33-38, March 2014. DOI: 10.1145/2538862.2538921 View at Publisher |
|
|
Unless otherwise stated, all rights belong to the author. You may download, display and print this publication for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Page content by: Aalto University Learning Centre | Privacy policy of the service | About this site