Aftermovie markkinointikeinona

 |  Login

Show simple item record

dc.contributor Aalto University en
dc.contributor Aalto-yliopisto fi
dc.contributor.advisor Franzén, Oskar
dc.contributor.author Harjamäki, Vilja
dc.date.accessioned 2018-09-03T10:52:53Z
dc.date.available 2018-09-03T10:52:53Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/33631
dc.description.abstract Aftermovie markkinointikeinona käsittelee musiikkitapahtumien markkinointiin käytettäviä videoteoksia. Tutkin aihetta, sillä aftermovieita ei Suomessa hyödynnetä tarpeeksi. Tekijöitä alipalkataan ja työtä ei arvosteta kuten muita markkinointivideoita. Aftermovieissa esiintyy normeja sisällön ja teknisen toteutuksen suhteen, mutta teoksilla on myös varaa kehittyä. Aiheesta ei löydy kirjallisuutta. Ohjeistukset ja trendit välittyvät tekijöille kollegoiden ja toisten teosten myötä. Aftermoviet ovat markkinoinnillisen materiaalin lisäksi myös itsenäisiä taideteoksia. Niissä on tarina ja sanoma. Haluttuun käyttötarkoitukseen on lukuisia keinoja päästä. Oma tietämykseni aiheesta perustui ennen omiin tulkintoihini. Hankin opinnäytettä varten käytännönkokemusta tekemällä aftermovieita yksin ja ryhmässä. Haastattelin suomalaisia ja ulkomaalaisia tekijöitä ja tilaajia. Tarkoitukseni oli ottaa selvää, millaisia työskentelytapoja tämän genren parissa on. Käyn työssä läpi aftermovieille ominaisia piirteitä, sekä työskentelyprosesseja. Aftermovie vaatii tekijältään ymmärrystä markkinoinnista, sekä teknisistä ja luovista ratkaisuista. Työt ovat aina yksilöllisiä, ja toteutuksessa on otettava useita asioita huomioon. Dokumenttipohjaiset videot asettavat haasteita useissa työvaiheissa. Teokset mahdollistavat tapahtumalle useampia markkinointimahdollisuuksia. Tekijät tarvitsevat enemmän arvostusta, jotta aftermovie-kulttuuri kehittyy myös Suomessa. fi
dc.format.extent 49
dc.format.mimetype application/pdf en
dc.language.iso fi en
dc.title Aftermovie markkinointikeinona fi
dc.title Aftermovies as a Tool for Marketing Events en
dc.type G1 Kandidaatintyö fi
dc.contributor.school Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu fi
dc.contributor.school School of Arts, Design and Architecture en
dc.subject.keyword aftermovie fi
dc.subject.keyword tapahtuma fi
dc.subject.keyword festivaali fi
dc.subject.keyword musiikki fi
dc.subject.keyword kulttuuri fi
dc.subject.keyword kulttuurikokemus fi
dc.subject.keyword markkinointi fi
dc.subject.keyword markkinointiviestintä fi
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:aalto-201809034755
dc.type.ontasot Bachelor's thesis en
dc.type.ontasot Kandidaatintyö fi
dc.contributor.supervisor Lakanen, Anne
dc.programme Elokuvaleikkaus fi


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search archive


Advanced Search

article-iconSubmit a publication

Browse

My Account