Title: | Adapting to The Changing Landscape Of Online Media: Experiences, Challenges and Tactics Among Professional Content Producers and Media Companies Sopeutuminen muuttuvaan verkkomediaan: Ammattilaisten sisällöntuottajien ja mediayristysten kokemuksia, haasteita ja taktiikoita |
Author(s): | Pinjamaa, Noora |
Date: | 2018 |
Language: | en |
Pages: | 87 + app. 101 |
Department: | Tieto- ja palvelutalouden laitos Department of Information and Service Economy |
ISBN: | 978-952-60-7812-0 (electronic) 978-952-60-7811-3 (printed) |
Series: | Aalto University publication series DOCTORAL DISSERTATIONS, 14/2018 |
ISSN: | 1799-4942 (electronic) 1799-4934 (printed) 1799-4934 (ISSN-L) |
Thesis advisor(s): | Rossi, Matti, Prof., Aalto University, Department of Information and Service Management, Finland; Cheshire, Coye, Prof., UC Berkeley School of Information, USA |
Subject: | Communication, Management, Organisations, Corporations |
Keywords: | media, social media, neo-institutional theory, content production, blogging, blogs, bloggers, adaptation, democratization |
Archive | yes |
|
|
Abstract:Digitalisaatio ja sosiaalisen median alustat ovat muuttaneet sitä kuinka sisältöä tuotetaan, toimitetaan ja jaetaan verkossa. Mediatalot ja sisällön tuotannon ammattilaiset ovat kamppailleet löytääkseen kannattavan verkon liiketoimintamallin ja ovat kokeilleet erilaisia ilmaisia ja maksullisia malleja. Samanaikaisesti, media-yleisöt ovat viettäneet kasvavissa määrin aikaa sosiaalisen median alustoilla, sisältöjen parissa. Sisällöntuotannon ammattilaisille sosiaalisen median alustat ovat olleet pääasiassa kanavia sisällön mainostamiseen, sisällön levittämiseen käyttäjien välityksellä, yleisön houkuttelemiseen sisällöntuottajan verkkosivuille, sekä verkkoyhteisön rakentamiseen sisällön ympärille. Kuitenkin tänään, sosiaalisen median alustoilla on yhä tärkeämpi rooli. Tässä tutkimuksessa tutkin media-organisaatioita ja havainnollistan sitä mitä kukin yritys ja sisällöntuottaja on tehnyt ja miksi, sosiaalisen median alustojen kontekstissa. |
|
Parts:[Publication 1]: Pinjamaa, Noora; Asatiani, Aleksandre (2016). Business Challenges of News Media Companies on Digital Platforms. In Twenty-Nineth Bled eConference Digital Economy (BLED), Slovenia (211-223).[Publication 2]: Pinjamaa, Noora, Cheshire, Coye (2016, June). Blogs In A Changing Social Media Environment: Perspectives On The Future Of Blogging In Scandinavia. In Twenty-Fourth European Conference on Information Systems (ECIS), Istanbul, Turkey (pp. 1-16).[Publication 3]: Pinjamaa, Noora, Alanne, Aki. (Under review) A Dual Strategy To Survive Digital Disruption –How A Media Company Transformed Itself. Unpublished, submitted.[Publication 4]: Pinjamaa, Noora. (2016, August). Evolution of the Blog Genre: The Emergence of the Corporate Personal Blog. In Scandinavian Conference on Information Systems (pp. 3-15). Springer International Publishing. |
|
|
Unless otherwise stated, all rights belong to the author. You may download, display and print this publication for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Page content by: Aalto University Learning Centre | Privacy policy of the service | About this site