Title: | The Bayesian Model for Cruise Shipbuilding: a Process for Production Efficiency and Organization Bayes-malli risteilylaivan rakentamisesta tuotantotehokkuuden ja organisaation näkökulmasta |
Author(s): | Hellgren, Sisko |
Date: | 2016 |
Language: | en |
Pages: | 109 |
Department: | Konetekniikan laitos Department of Mechanical Engineering |
ISBN: | 978-952-60-7140-4 (electronic) 978-952-60-7141-1 (printed) |
Series: | Aalto University publication series DOCTORAL DISSERTATIONS, 240/2016 |
ISSN: | 1799-4942 (electronic) 1799-4934 (printed) 1799-4934 (ISSN-L) |
Supervising professor(s): | Kujala, Pentti, Prof., Aalto University, Department of Mechanical Engineering, Finland |
Thesis advisor(s): | Kujala, Pentti, Prof., Aalto University, Department of Mechanical Engineering, Finland |
Subject: | Marine engineering |
Keywords: | organization, cruise ship, production efficiency, shipbuilding, organisaatio, risteilylaiva, tuotantotehokkuus, laivanrakennus |
Archive | yes |
Other publications: | Appendix 2 of the doctoral dissertation "Sisko Hellgren: The Bayesian Model for Cruise Shipbuilding: a Process for Production Efficiency and Organization" has been published as report ST-11/2016. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-60-7117-6 |
|
|
Abstract:Tuotantotehokkuus on tärkeää risteilylaivan rakentamisprosessissa. Tuotantolaitosten ja – laitteiden teknisellä tasolla sekä työkaluilla ja menetelmillä on merkittävä rooli kokonaistehokkuuden parantamisessa. Laivanrakennuksen tuotantotehokkuuden tutkimus on edesauttanut parempia menetelmiä, kuten tehokasta hitsaustekniikkaa, lisääntynyttä hitsausautomaatiota sekä laajentunutta moduloinnin ja lohkovarustelun käyttöä. Lisäksi, 3D-suunnittelujärjestelmien ja muiden integroitujen IT-työkalujen kehitys on mahdollistanut kolmiulotteisen suunnittelun, jolla niin ikään pitäisi olla merkittävä positiivinen vaikutus tuottavuuteen. Edellä mainittujen, tuotantotehokkuuteen positiivisesti vaikuttaneiden asioiden lisäksi, on vielä avoinna kysymys, onko mahdollista lisätä tuotantotehokkuutta organisoimalla lavanrakennusprojekti tietyllä tavalla. Risteilylaivan rakentamisprosessin organisoinnin vaikutuksesta tuotantotehokkuuteen ei ole käytettävissä tutkittua tietoa. |
|
|
Unless otherwise stated, all rights belong to the author. You may download, display and print this publication for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Page content by: Aalto University Learning Centre | Privacy policy of the service | About this site