Elämyksellinen kukkakauppa. Visuaalisen viestinnän ja brändimielikuvan merkityksestä kukkakauppa-alalla.

 |  Login

Show simple item record

dc.contributor Aalto University en
dc.contributor Aalto-yliopisto fi
dc.contributor.advisor Nieminen, Tarja
dc.contributor.author Viitanen, Jenni
dc.date.accessioned 2016-10-12T11:26:49Z
dc.date.available 2016-10-12T11:26:49Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/22790
dc.description.abstract Tämä opinnäytetyö tarkastelee visuaalisen viestinnän ja brändimielikuvan merkitystä kukkakauppa-alalla. Tutkimuksen kohteena ovat kukkakauppa-alan nykytila Suomessa sekä ne keinot, joilla pieni kukkakauppa voi saavuttaa kilpailuetua erottumalla muista alan toimijoista houkuttelevuudessa ja elämyksellisyydessä. Tutkimuksessa hyödynnetään aineistoa, joka on kerätty haastattelemalla pienten kivijalkakukkakauppojen omistajia sekä kukkakauppa alan kattojärjestön edustajia. Lisäksi opinnäytetyössä esitellään omaleimaisen konseptin ja visuaalisen viestinnän avulla erottuvia kukkakauppa-alan kansainvälisiä edelläkävijöitä. Opinnäytteessä analysoidaan näiden referenssitoimijoiden erikoistumisen tapaa ja visuaalisen viestinnän rakentumista sekä pohditaan muista alan toimijoista erottumisen tuomaa kilpailuetua. Opinnäytetyön lopussa pohditaan tutkimustulosten pohjalta syntyneiden kehitysideoiden sovellettavuutta Suomeen. Tutkimuksen loppupäätelmistä on mahdollista johtaa työkaluja ja näkökulmia kukkakauppa-alan visuaalisen viestinnän ja brändinrakentamisen kehittämiseen. fi
dc.format.extent 76+2
dc.format.mimetype application/pdf en
dc.language.iso fi en
dc.title Elämyksellinen kukkakauppa. Visuaalisen viestinnän ja brändimielikuvan merkityksestä kukkakauppa-alalla. fi
dc.type G1 Kandidaatintyö fi
dc.contributor.school Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu fi
dc.contributor.school School of Arts, Design and Architecture en
dc.subject.keyword brändi fi
dc.subject.keyword visuaalinen viestintä fi
dc.subject.keyword visuaalinen markkinointi fi
dc.subject.keyword kukkakauppa fi
dc.subject.keyword myymäläkonsepti fi
dc.subject.keyword asiakaskokemus fi
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:aalto-201610124857
dc.type.ontasot Bachelor's thesis en
dc.type.ontasot Kandidaatintyö fi
dc.contributor.supervisor Karhumaa, Arja
dc.programme Visuaalisen viestinnän muotoilun koulutusohjelma fi


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search archive


Advanced Search

article-iconSubmit a publication

Browse

My Account