Fault detection in common rail diesel injection systems

 |  Login

Show simple item record

dc.contributor Aalto-yliopisto fi
dc.contributor Aalto University en
dc.contributor.advisor Samokhin, Sergey
dc.contributor.author Louhiala, Ville-Pietari
dc.date.accessioned 2016-08-26T09:03:10Z
dc.date.available 2016-08-26T09:03:10Z
dc.date.issued 2016-08-24
dc.identifier.uri https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/21586
dc.description.abstract This thesis investigates fault detection methods for common rail type diesel injection system, an increasingly popular fuel injection method which allows for reduced emissions and better optimization of fuel economy in combustion engines. The working principles and primary components of the common rail system are introduced and certain formulae are presented in order to give perspective on the equations governing the system. The different concepts related to faults are discussed and different mathematical representations for the analysis of faults are given. The data treated in the application examples is acquired from an actual common rail test bench. Two main classes of fault detection methods are applied to the common rail system and their effectiveness is shown through simulations and examples. The results are presented along with remarks on the practical aspects of applying the fault detection methods. The methods discussed are found to be feasible for detecting the presented faults, given that the assumptions regarding the models and the system hold. en
dc.description.abstract Opinnäytetyössä tutkitaan dieselmoottoreissa käytettyjen common rail -yhteispaineruiskutusjärjestelmien vikaantumista ja vikojen havaitsemista. Yhteispaineruiskutus on suosittu ruiskutusmenetelmä, joka mahdollistaa päästöjen vähentämisen ja polttoaineenkulutuksen optimoinnin polttomoottoreissa. Työssä esitellään yhteispaineruiskutusjärjestelmän toimintaperiaate sekä sen keskeisimmät komponentit ja yhtälöt, jotka kuvaavat järjestelmää ja sen toimintaa. Vikaantumiseen liittyvät konseptit sekä vikoja kuvaavat matemaattiset yhtälöt käydään läpi vikojen analysointia varten. Työssä käytettävä data on kerätty yhteispaineruiskutusjärjestelmän testikokoonpanosta. Common rail -yhteispaineruiskutusjärjestelmän vikojen havaitsemiseen käytetään kahta eri menetelmää, joiden tehokkuutta tarkastellaan simulaatioiden ja esimerkkien avulla. Tulosten yhteydessä esitetään huomioita käytettyjen menetelmien käytännön soveltamisesta. Esitetyt menetelmät osoitetaan toimiviksi tiettyjen malleja ja järjestelmää koskevien oletusten täyttyessä. fi
dc.format.extent 72 + 7
dc.language.iso en en
dc.title Fault detection in common rail diesel injection systems en
dc.title Vikojen havaitseminen yhteispaineruiskutusjärjestelmissä fi
dc.type G2 Pro gradu, diplomityö fi
dc.contributor.school Sähkötekniikan korkeakoulu fi
dc.subject.keyword common rail en
dc.subject.keyword diesel engine en
dc.subject.keyword fault detection en
dc.subject.keyword fourier analysis en
dc.subject.keyword statistical analysis en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:aalto-201608263042
dc.programme.major Teollisuusautomaation signaalinkäsittely ja säätötekniikka fi
dc.programme.mcode ETA3007 fi
dc.type.ontasot Master's thesis en
dc.type.ontasot Diplomityö fi
dc.contributor.supervisor Zenger, Kai
dc.programme AUT - Automaatio- ja systeemitekniikka (TS2005) fi
dc.location P1 fi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search archive


Advanced Search

article-iconSubmit a publication

Browse

My Account