Title: | Customer Orientation in Industrial Service Innovation - Deepening the Understanding on Customers, Needs, Involvement, and Value Asiakaslähtöisyys teollisuuden palveluinnovaatioissa |
Author(s): | Korhonen, Heidi M.E. |
Date: | 2016 |
Language: | en |
Pages: | 186 + app. 110 |
Department: | Tuotantotalouden laitos Department of Industrial Engineering and Management |
ISBN: | 978-952-60-6886-2 (Aalto, electronic) 978-952-60-6885-5 (Aalto, printed) 978-951-38-8442-0 (VTT, printed) 978-951-38-8441-3 (VTT, electronic) |
Series: | Aalto University publication series DOCTORAL DISSERTATIONS, 124/2016, VTT Science, 131 |
ISSN: | 1799-4942 (Aalto, electronic) 1799-4934 (Aalto, printed) 1799-4934 (Aalto, ISSN-L) 2242-119X (VTT, printed) 2242-119X (VTT, ISSN-L) 2242-1203 (VTT, electronic) |
Supervising professor(s): | Järvenpää, Eila, Prof., Aalto University, Department of Industrial Engineering and Management, Finland |
Thesis advisor(s): | Toivonen, Marja, Research prof., VTT Technical Research Centre of Finland, Finland |
Subject: | Consumption, Services, Management |
Keywords: | customer orientation, industrial service business, service innovation, business customers' needs, customer involvement, value creation, open innovation, user driven innovation, system innovation, business ecosystem, abductive case research, asiakaslähtöisyys, teollisuuden palveluliiketoiminta, palveluinnovaatiot, yritysasiakkaiden tarpeet, asiakkaiden osallistaminen, arvon yhteistuottaminen, avoin innovaatio, käyttäjälähtöinen innovaatio, systeemi-innovaatio, liiketoimintaekosysteemi, abduktiivinen tapaustutkimus |
Archive | yes |
|
|
Abstract:Asiakaslähtöisyys on asiakasarvoa ja asiakkaan tarpeiden täyttämistä korostava liiketoiminnan menettelytapa. Se nähdään laajalti hyödyllisenä ohjeena liiketoiminnalle ja innovaatioille. Sitä on kuitenkin tarpeen ymmärtää paremmin teollisuuden palveluinnovaatioiden kontekstissa. Tämän väitöskirjan tarkoituksena on täyttää tuo tutkimusaukko. Perinteinen näkemys teollisuuden innovaatioista on korostanut teknologiaa ja fyysisiä tavaroita. Viime aikoina huomio on siirtynyt palveluihin, tuote-palvelu-järjestelmiin ja asiakasratkaisuihin. Samalla keskustelu käyttäjälähtöisestä ja avoimesta innovaatiosta on kyseenalaistanut käsitystä teknologian roolista. Asiakaslähtöisyyden merkitys teollisille yrityksille on kasvanut kun ne ovat siirtyneet palveluntarjoajiksi ja kun avoin innovaatio on saanut jalansijaa teollisuudessa. Toisaalta teollisuudella on ollut haasteita asiakaslähtöisyyden ja palveluinnovaatioiden toteuttamisessa. |
|
Parts:[Publication 1]: Korhonen, H.M.E. and Kaarela, I., 2011. Corporate customers’ resistance to industrial service innovations. International Journal of Innovation Management, 15(3), pp.479–503. DOI: 10.1142/S136391961100343X View at Publisher [Publication 2]: Korhonen, H., 2013. Organizational needs: A co-creation and human systems perspective. Journal of Business Market Management, 6(4), pp.214–227.[Publication 3]: Korhonen, H.M.E. and Kaarela, I., 2015. Practices for involving organizational customers in service innovation. In R. Agarwal, W. Selen, G. Roos, R. Green, eds. Handbook of service innovation. London, UK: Springer-Verlag, pp. 591–615. DOI: 10.1007/978-1-4471-6590-3_27 View at Publisher [Publication 4]: Korhonen, H.M.E., 2014. Widening the perspective on industrial innovation: A service-dominant-logic approach. Technology Innovation Management Review, 4(5), pp.31–39. |
|
|
Unless otherwise stated, all rights belong to the author. You may download, display and print this publication for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Page content by: Aalto University Learning Centre | Privacy policy of the service | About this site