Title: | Economic Perspectives on Automated Demand Responsive Transportation and Shared Taxi Services - Analytical models and simulations for policy analysis |
Author(s): | Jokinen, Jani-Pekka |
Date: | 2016 |
Language: | en |
Pages: | 78 + app. 80 |
Department: | Tietotekniikan laitos Department of Computer Science |
ISBN: | 978-952-60-6870-1 (electronic) 978-952-60-6869-5 (printed) |
Series: | Aalto University publication series DOCTORAL DISSERTATIONS, 120/2016 |
ISSN: | 1799-4942 (electronic) 1799-4934 (printed) 1799-4934 (ISSN-L) |
Supervising professor(s): | Nieminen, Marko, Prof., Aalto University, Department of Computer Science, Finland |
Thesis advisor(s): | Laine, Juha, Prof., Aalto University, Department of Computer Science, Finland |
Subject: | Computer science, Economics, Transport engineering |
Keywords: | demand responsive transportation, shared taxi, transportation economics, transport policy, pricing, regulation, crowdsensing, intelligent transportation, social welfare, public transport, kysyntäohjautuva joukkoliikenne, jaettu taksi, liikennetaloustiede, liikennepolitiikka, hinnoittelu, säännöstely, joukkoaistiminen, älyliikenne, yhteiskunnallinen hyvinvointi, julkinen liikenne |
Archive | yes |
|
|
Abstract:Automatisoitu kysyntäohjautuva joukkoliikenne ja modernit jaetut taksipalvelut tarjoavat jaettuja kyytejä matkustajille makautuen dynaamisesti matkapyyntöihin reitittämällä operoivat ajoneuvot reaaliaikaisesti ilman ennalta määrättyjä reittejä ja aikatauluja. Verrattuna perinteiseen julkiseen liikenteeseen nämä uudet liikennepalvelut tarjoavat matkoja ilman vaihtoja ja vapauttavat matkustajat käyttämästä aikatauluja ja linjastokarttoja. Tämän lisäksi automatisoitu kysyntäohjautuva joukkoliikenne hyödyntää reaaliaikaista liikennetietoa ajoneuvojen reitityksessä ja muodostaessaan matka-aikalupauksia sisältäviä matkatarjouksia, mikä mahdollistaa matka-aikoihin perustuvan hintadifferoinnin ja siten yksilöllisemmän palvelutarjonnan matkustajien tarpeisiin. |
|
Parts:[Publication 1]: Jokinen, J. P. (2016). On the Welfare Optimal Policies in Demand Responsive Transportation and Shared Taxi Services. Journal of Transport Economics and Policy (JTEP), 50(1), 39-55.[Publication 2]: Jokinen, J. P., Sihvola, T., Hyytiä, E., and Sulonen, R. (2011). Why urban mass demand responsive transport? In Integrated and Sustainable Transportation System (FISTS), 2011 IEEE Forum on (pp. 317-322). IEEE. DOI: 10.1109/FISTS.2011.5973631 View at Publisher [Publication 3]: Jokinen, J. P., Häme, L., Hyytiä, E., and Sulonen, R. (2011). Simulation Model for a Demand Responsive Transportation Monopoly. In Kuhmo Nectar Conference on Transportation Economics, Stockholm, Sweden.[Publication 4]: Heiskala, M., Jokinen, J. P., and Tinnilä, M. (2016). Crowdsensing-based transportation services - An analysis from business model and sustainability viewpoints. Research in Transportation Business and Management, 18, 38-48. DOI: 10.1016/j.rtbm.2016.03.006 View at Publisher [Publication 5]: Jokinen, J. P., Tinnilä, M., and Sulonen, R. (2014). Positioning and Pricing of Urban Mass Demand Responsive Transport: Case Study of Helsinki Metropolitan Area. In the 2nd UITP Taxi Conference, Doha, Qatar. |
|
|
Unless otherwise stated, all rights belong to the author. You may download, display and print this publication for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Page content by: Aalto University Learning Centre | Privacy policy of the service | About this site