Title: | Discursive struggle in online media - Perspectives on organization–consumer interaction Diskurssikamppailua verkossa: Näkökulmia organisaatioiden ja kuluttajien väliseen vuorovaikutukseen |
Author(s): | Lillqvist, Ella |
Date: | 2016 |
Language: | en |
Pages: | 160 |
Department: | Johtamisen laitos Department of Management Studies |
ISBN: | 978-952-60-6746-9 (electronic) 978-952-60-6745-2 (printed) |
Series: | Aalto University publication series DOCTORAL DISSERTATIONS, 64/2016 |
ISSN: | 1799-4942 (electronic) 1799-4934 (printed) 1799-4934 (ISSN-L) |
Supervising professor(s): | Louhiala-Salminen, Leena, Senior Fellow, Aalto University, Department of Management Studies, Finland |
Subject: | Communication |
Keywords: | organizational communication, discourse, interaction, dialogue, social media, online media, organisaatioviestintä, diskurssi, vuorovaikutus, dialogi, sosiaalinen media |
Controlled terms: | viestintä, yritysviestintä, kuluttajakäyttäytyminen, keskustelu, sosiaalinen media, internet, diskurssianalyysi, communication, business communication, consumer behaviour, discussion, social media, discourse analysis |
Archive | yes |
|
|
Abstract:Sosiaalisen median voi nähdä lisäävän kuluttajien vaikuttamismahdollisuuksia suhteessa yrityksiin. Toisaalta myös organisaatiot käyttävät nykyään näitä kanavia manipulatiiviseen viestintään. Tässä väitöskirjassa tämä vuorovaikutus käsitteellistetään diskurssikamppailuna. Työn näkökulma on kriittinen ja konstruktivistinen, ja siinä hyödynnetään organisaatioiden ja yksilöiden verkkovuorovaikutuksen tutkimukseen teorioita, joita voidaan kutsua dialogisiksi (esimerkiksi Bahtinin dialogismi ja symbolinen interaktionismi). |
|
Parts:[Publication 1]: Lillqvist, Ella & Louhiala-Salminen, Leena (2014). Facing Facebook: Impression management strategies in company–consumer interactions. Journal of Business and Technical Communication, 28, 3-30. The full text of this publication is included in the pdf-file of the dissertation. DOI: 10.1177/1050651913502359 View at Publisher [Publication 2]: Lillqvist, Ella; Louhiala-Salminen, Leena & Kankaanranta, Anne (2015, online). Power relations in social media discourse: Dialogization and monologization on corporate Facebook pages. Discourse, Context & Media. The full text of this publication is included in the pdf-file of the dissertation. DOI: 10.1016/j.dcm.2015.11.001 View at Publisher [Publication 3]: Lillqvist, Ella & Moisander, Johanna. Constructing organizational legitimacy on social media: Reddit users as legitimacy evaluators. Unpublished manuscript. The full text of this publication is included in the pdf-file of the dissertation.[Publication 4]: Lillqvist, Ella. Interpellative communicative constitution: Organizing through ideology and identification. Unpublished manuscript. The full text of this publication is included in the pdf-file of the dissertation. |
|
|
Unless otherwise stated, all rights belong to the author. You may download, display and print this publication for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Page content by: Aalto University Learning Centre | Privacy policy of the service | About this site