Home A/W 2016

 |  Login

Show simple item record

dc.contributor Aalto University en
dc.contributor Aalto-yliopisto fi
dc.contributor.advisor Paavilainen, Heidi
dc.contributor.advisor Saari, Anu
dc.contributor.author Korpua, Kaisa
dc.date.accessioned 2015-10-16T08:27:07Z
dc.date.available 2015-10-16T08:27:07Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/18044
dc.description.abstract Opinnäyte tarkastelee kodinsisustuksen ja naisten vaatemuodin yhtymäkohtia ja suhdetta. Työssä tarkastellaan kodinsisustuksen tuotemerkkien brändäystä ja asemointia ja analysoidaan millaisille kohderyhmille kodinsisustusyritykset suuntaavat markkinointiaan. Opinnäyteessä pohditaan vaatemuodin vaikutusta kodinsisustukseen ja havainnoidaan miten vaatemuodin trendit ilmenevät kodinsisustustuotteissa. Opinnäyte koostuu kirjallisesta osasta ja kodinsisustusmallistosta. Mallisto on kodinsisustus-mallisto syksy/talvi - sesongille 2016. Mallisto koostuu printatuista pussilakanaseteistä, torkkupeitoista, sohvatyynyistä, tapeteista ja kynttilöistä. Opinnäytteessä on tehty trendianalyysi syksy/talvi - sesongille 2016, johon malliston visuaalinen ilme perustuu. Opinnäytteessä todetaan, että kodinsisustusmarkkinoilla olisi tilaa erityyppisille ja tarkemmille kohderyhmille brändätyille merkeille. Kodinsisustuksen tuotemerkit ovat brändätty hyvin samantyyppisesti. Vaatemuodin puolella hyvin erilaisille kohderyhmille brändättyjä tuotemerkkejä löytyy runsaasti. Opinnäytteessä pohditaan sitä, voisiko kodinsisustusta tehdä enemmän vaatemuodin trendien mukaan ja samassa rytmissä vaatemuodin trendien kanssa. Opinnäytteessä todetaan, että vaatemuodista kiinnostuneet kuluttajat ovat todennäköisesti kiinnostuneita muutoinkin visuaalisesta ympäristöstään. Näin ollen nämä kuluttajat voisivat olla potentiaalinen kohderyhmä trendikkääseen kodinsisustukseen keskittyneelle tuotemerkille. Mallisto on ideamallisto kaupalliseen, teollisesti tuotettavaan mallistoon. Opinnäytteen tavoitteena oli tehdä mallisto, joka vetoaa vaatemuodin trendejä aktiivisesti seuraavaan kuluttajaryhmään. Päämääränä oli tehdä mallisto, joka on trendien kannalta ajankohtainen syksyllä 2016 ja designiltaan kiinnostava myös kyseisen sesongin jälkeen. fi
dc.description.abstract This thesis explores the relationship of home interior products and women´s fashion. I examine how home interior brands are branded and to which consumer segments they focus their marketing for. This study analyses how women´s fashion affects home interior products and how the fashion trends appear within the home interior sector. The thesis consists of a written part and a home interior collection for autumn/winter 2016. It consists of printed bedlinen sets, throws, cushion covers, wallpapers and candles. The visual appearance of the collection is based on a trend analysis. The conclusion tells that the home interior market would have space for new brands which are aimed for a smaller and more focused target group than the ones currently existing. Within the fashion world, brands are more differentiated and there is something for every consumer. Consumers who are interested in fashion and trends are likely to also be interested in how their home interior looks like. The fashion interested consumer would probably be a potential consumer/market for more trend-orientated home interior product brands. The final outcome for the thesis is an idea for a commercial collection. The target group is the consumers who are interested in fashion and follow trends on a regular basis. The collection is on-trend for autumn 2016 and holds design value long after the season. en
dc.format.extent 115
dc.language.iso fi en
dc.title Home A/W 2016 fi
dc.type G2 Pro gradu, diplomityö fi
dc.contributor.school Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu fi
dc.contributor.school School of Arts, Design and Architecture en
dc.contributor.department Muotoilun laitos fi
dc.subject.keyword kodin sisustus fi
dc.subject.keyword kodintekstiilit fi
dc.subject.keyword trendit fi
dc.subject.keyword sisustusmallisto fi
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:aalto-201510164634
dc.type.ontasot Master's thesis en
dc.type.ontasot Maisterin opinnäyte fi
dc.contributor.supervisor Salolainen, Maarit
dc.programme fi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search archive


Advanced Search

article-iconSubmit a publication

Browse

My Account