Title: | Opettajien yrittäjyyskasvatusvalmiuksien kehittyminen ja siihen vaikuttavat tekijät The development of teachers' entrepreneurial readiness and its determinants |
Author(s): | Peltonen, Katariina (Kati) |
Date: | 2014 |
Language: | fi |
Pages: | 277 |
Department: | Johtamisen laitos Department of Management Studies |
ISBN: | 978-952-60-5941-9 (electronic) 978-952-60-5940-2 (printed) |
Series: | Aalto University publication series DOCTORAL DISSERTATIONS, 175/2014 |
ISSN: | 1799-4942 (electronic) 1799-4934 (printed) 1799-4934 (ISSN-L) |
Supervising professor(s): | Kibler, Ewald, Assistant Professor, Aalto University, Department of Management Studies, Finland |
Thesis advisor(s): | Kyrö, Paula; |
Subject: | Education, Entrepreneurship |
Keywords: | yrittäjyyskasvatusvalmiudet, yrittäjämäinen opettaminen, yrittäjyyspedagogiikka, pedagoginen yrittäjyys, eksploratiivinen tutkimus, entrepreneurship education, entrepreneurial competences, entrepreneurial teaching, collaborative learning, explorative research |
Controlled terms: | entrepreneurship, training, education, learning, cooperation, yrittäjyys, koulutus, opetus, oppiminen, yhteistyö |
OEVS yes | |
|
|
Abstract:Tarkoitus - Tämän väitöstutkimuksen tavoitteena on syventää ymmärrystä opettajien yrittäjyyskasvatusvalmiuksien kehittymisestä ja siihen vaikuttavista tekijöistä. Tutkimus pyrkii jäsentämään yrittäjyyskasvatuksen keskusteluja ja laajentamaan opettajien yrittäjyyskasvatusvalmiuksiin liittyvää käsitteellistä ymmärrystä, avaamaan yrittäjyyskasvatusvalmiuksien kehittymistä tukevia kollektiivisia oppimisprosesseja ja oppimisen dynamiikka sekä tarkastelemaan autenttisten oppimisprosessien tutkimiseen liittyviä metodologisia kysymyksiä. |
|
Parts:Artikkeli A: Hägg, O., Peltonen, K. (2014).Towards a conceptual understanding of entrepreneurial pedagogy. Yrittäjyyskasvatuksen Aikakauskirja 01/2013, 21-44.Artikkeli B: Peltonen, K. (201X). How teachers’ entrepreneurial competences can be developed? A collaborative learning perspective. Education + Training, unpublished.Artikkeli C: Peltonen, K. (2008). “Can learning in teams help teachers to become more entrepreneurial? The interplay between efficacy perceptions and team support. Liiketaloudellinen Aikakauskirja, 03/2008, 297-324.Artikkeli D: Kyrö, P., Hägg, O. & Peltonen, K. (2013). Explorative research: An unexploited opportunity for entrepreneurship research. Teoksessa Fayolle, A., Kyrö, P., Mets, T., Venesaar, U. (toim.) Conceptual Richness and Methodological Diversity in Entrepreneurship Research, Edward Elgar Publishing, 289–321. |
|
|
Unless otherwise stated, all rights belong to the author. You may download, display and print this publication for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Page content by: Aalto University Learning Centre | Privacy policy of the service | About this site