Title: | Improving the Energy Efficiency and Operating Performance of Heavy Vehicles by Powertrain Electrification Raskaiden ajoneuvojen energiatehokkuuden ja suorituskyvyn parantaminen voimansiirron sähköistämisellä |
Author(s): | Lajunen, Antti |
Date: | 2014 |
Language: | en |
Pages: | 92 + app. 80 |
Department: | Koneenrakennustekniikan laitos Department of Engineering Design and Production |
ISBN: | 978-952-60-5825-2 (electronic) 978-952-60-5824-5 (printed) |
Series: | Aalto University publication series DOCTORAL DISSERTATIONS, 125/2014 |
ISSN: | 1799-4942 (electronic) 1799-4934 (printed) 1799-4934 (ISSN-L) |
Supervising professor(s): | Juhala, Matti, Prof., Aalto University, Department of Engineering Design and Production, Finland |
Subject: | Mechanical engineering, Energy |
Keywords: | electric powertrain, hybrid powertrain, energy efficiency, operating performance, heavy vehicle, heavy machinery, energy storage, vehicle simulation, sähköinen voimansiirto, hybridivoimansiirto, energiatehokkuus, suorituskyky, raskas ajoneuvo, raskas työkone, energiavarasto, ajoneuvosimulointi |
OEVS yes | |
|
|
Abstract:Tässä väitöskirjassa arvioidaan tieteellisillä tutkimusmenetelmillä hybridi- ja sähköisen voimansiirron potentiaalia parantaa raskaiden ajoneuvojen ja työkoneiden energiatehokkuutta ja suorituskykyä. Arviointi suoritettiin keskittymällä kahteen tyypilliseen raskaaseen ajoneuvoon ja yhteen työkoneeseen. Nämä kyseiset ajoneuvot ovat kaupunkilinja-auto ja raskas ajoneuvoyhdistelmä ja työkoneena on kaivoslastaaja. Tämän tutkimuksen keskeisenä tavoitteena oli selvittää voimansiirron sähköistämisen vaikutus raskaiden ajoneuvojen ja työkoneiden energiatehokkuuteen ja suorituskykyyn. Kaupunki linja-auton ja kaivoslastaajan kohdalla tarkasteltiin myös kustannustehokkuutta suhteessa perinteisiin dieselkäyttöisiin ajoneuvoihin. Jokaisen ajoneuvon ja työkoneen kohdalla analysoitiin myös sähköisten energiavarastojen vaikutusta energiatehokkuuteen ja suorituskykyyn. |
|
Parts:[Publication 1]: Lajunen, Antti. Energy consumption and cost-benefit analysis of hybrid and electric city buses. International Journal of Transportation Research: Part C, vol. 38, pp 1–15, Jan 2014. DOI: 10.1016/j.trc.2013.10.008 View at Publisher [Publication 2]: Lajunen, Antti. Powertrain Design Alternatives for Electric City Bus. In Proc. IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, Seoul, Korea, pp. 1112–1117, Sep 2012. DOI: 10.1109/VPPC.2012.6422622 View at Publisher [Publication 3]: Lajunen, Antti. Energy-Optimal Velocity Profiles for Electric City Buses. In Proc. IEEE International Conference on Automation Science and Engineering, Madison, WI, USA, pp. 886–891, Aug 2013. DOI: 10.1109/CoASE.2013.6653956 View at Publisher [Publication 4]: Lajunen, Antti. Development of Energy Management Strategy for Plug-in Hybrid City Bus. In Proc. IEEE Transportation Electrification Conference and Expo, Dearborn, MI, USA, pp. 1–6, Jun 2012. DOI: 10.1109/ITEC.2012.6243456 View at Publisher [Publication 5]: Lajunen, Antti and Suomela, Jussi. Evaluation of Energy Storage System Requirements for Hybrid Mining Loader. IEEE Transactions on Vehicular Technology, vol. 61, no. 8, pp. 3387-3393, Oct 2012. DOI: 10.1109/TVT.2012.2208485 View at Publisher [Publication 6]: Lajunen, Antti. Development of Energy Management Strategies for Heavy Mobile Machinery. In Proc. ASME Dynamic Systems and Control Conference, Palo Alto, CA, USA, pp. 1–8, Oct 2013. DOI: 10.1115/DSCC2013-3862 View at Publisher [Publication 7]: Lajunen, Antti. Fuel economy analysis of conventional and hybrid heavy vehicle combinations over real-world operating routes. Journal of Transportation Research: Part D, vol. 31, pp. 70–84, Aug 2014. DOI: 10.1016/j.trd.2014.05.023 View at Publisher |
|
|
Unless otherwise stated, all rights belong to the author. You may download, display and print this publication for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Page content by: Aalto University Learning Centre | Privacy policy of the service | About this site