Browsing by Department "Learning Services"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
- Aalto University Microlearning playbook – Crafting captivating learning experiences
Other units and institutes | J Muu elektroninen julkaisu(2023) Hyvärinen, Ida; Kainulainen, Kiti; Villaman, Natalia; Tran QuynhIn today’s ever-changing world, continuous learning has become a necessity. Developing skills and competencies is essential for professional and personal growth, yet finding the time and motivation for learning is a common challenge. Microlearning offers a solution to these challenges by allowing learners to acquirenew competencies in bite-sized chunks. This approach, where information is cut into smaller, easily digestible pieces, has gained popularity among educational professionals and learners alike. What do we mean when we talk about microlearning? In this playbook, we will introduce you to the essentials of the microlearning approach and explore some innovative ideas for crafting captivating learning experiences. While the concept of microlearning is nothing new, it has become a relevant topic in today’s discussions due to the new opportunities offered by modern technologies. We believe that the microlearning approach is particularly useful within the field of lifewide learning where learning experiences are often designed to be shorter and more focused on specific competencies. - CREATING A PRODUCTION PIPELINE FOR 360° LEARNING ENVIRONMENTS
Services | A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa(2022) Derichs, David; Sevón, Sofia; Votkin, Taija; Kauppinen, TomiOnline learning is here to stay. The current pandemic boosted its development to new heights and increased demand for arranging remote teaching at all levels of education. There have been major efforts of creating online content such as textbooks, materials to learning management systems, educational videos, quizzes and certainly combinations of them to provide facilities for online learning. However, a persistent challenge to online learning remained - learner engagement and inclusion. Campuses with their workshop spaces, classrooms or cafeterias are examples of places that can engage learners when properly designed. Online learning is mostly lacking such relatable contexts. With the emergence of virtual and augmented reality one can create 360° environments simulating existing places but also bringing people to new places where the environment is augmented with useful information. The challenge is, however, how can an educator design and create 360° environments, from start to delivery? In this paper we present our approach - a 360° production pipeline - supporting educators in their journey to provide engaging 360° spaces. We report the different elements and phases of the pipeline, resources needed and elements to consider such as funding, equipment and platforms. We further present two cases that have been our pilots for understanding what such a 360° production pipeline should include. We also outline the research and development agenda for the years to come as part of the Online Hybrid Lab activities and Unite! Virtual Campus, a task force of the European University alliance of nine partners. - Hyvä yliopisto-opettajuus – kysymyksiä ja vastauksia yliopistopedagogisen koulutusvuoden varrelta
Services | C2 Toimitettu kirja, kokoomateos, konferenssijulkaisu tai lehden erikoisnumero(2015) Syrjäkari, Maire (toim.); Koponen, Jenni (toim.); Tuominen, Jasmiina (toim.); Kiesi, Timo; Kyösola, Satu; Nikoskinen, Keijo; Ojapelto, Antti; Riihiaho, Sirpa; Sistonen, Esko; Tuomisto, Filip; Ahonen-Rainio, Paula; Kähkönen, Elina; Mäki, Eerikki; Palomäki, Kalle; Partanen, Jukka; Parviainen, Jukka; Tammi, JoniHyvä yliopisto-opettajuus – kysymyksiä ja vastauksia yliopistopedagogisen koulutusvuoden varrelta on julkaisu, joka kuvaa Aalto-yliopiston yliopistopedagogiselle kurssille vuonna 2014 osallistuneiden pedagogisen osaamisen kehittymistä. Oppimisprosessi oli vuoden mittainen ja perustui yhteisölliseen ja tutkivaan oppimiseen. Näin heterogeenisestä osallistujaryhmästä kehittyi yhdessä toimiva oppimis- ja tutkimusryhmä. He kiinnostuivat oman ja työyhteisönsä reflektiivisestä opetuksen kehittämisestä. Julkaisussa Opettaja kehittäjänä –kurssin osallistujat kuvaavat ja avaavat ilmiötä hyvä yliopisto-opettajuus monelta eri näkökulmalta. Kurssin ohjaajat jäsentävät kurssin toteutusta ja arvioivat sen onnistumista pohtien miten tämän tyyppinen kurssi, jonka sisältöjä ei ole ennalta suunniteltu pystyy vastaamaan osallistujien erilaisiin odotuksiin ja osaamistarpeisiin. Julkaisu tarjoaa näkökulmia opetusosaamisen ja opetuksen kehittämiseen. Teos sopii kaikille yliopisto-opetuksesta ja sen kehittämisestä kiinnostuneille. Part of the publication is in English (pages 76-175, title "Integrating transferable skills into teaching at Aalto University") - Vuosikertomus 2010 : Aalto-yliopisto, kirjasto
Services | D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti tai -selvitys(2011) Marvia, Jaana (toim.); Kontkanen, Aune (kuvat ja tilastot); Känsälä, Sirkku; Paalanen, Tarja (taitto ja kuvat); Raatikainen, Matti; Tiainen, Kari