Aaltodoc - homepage
Communities & Collections
Browse Aaltodoc publication archive
EN | FI |
Log In
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Kuusela, Ilkka Markus"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Vuorovaikutteisten pelihahmojen liikuttaminen animaation periaatteiden mukaisesti
    (2008) Kuusela, Ilkka Markus
    Helsinki University of Technology | Master's thesis
    Perinteisille animaattoreille on kehittynyt joukko periaatteita, joiden käyttö auttaa tuottamaan laadukasta liikettä Näiden animaation periaatteiden avulla voitaisiin parantaa hahmoanimaation laatua tietokone- ja konsolipeleissä, mutta vuorovaikutteisesti ohjatuilla hahmoilla periaatteiden noudattaminen on vaikeampaa kuin perinteisessä animaatiossa. Tässä diplomityössä tutkitaan, miten pelihahmoja voidaan liikuttaa animaation periaatteiden mukaisesti. Työssä vertaillaan vuorovaikutteisen tietokoneanimaation tekniikoita animaation periaatteiden näkökulmasta ja toteutetaan pelaajan ohjaamat hahmot Frozenbyte Oy:n Trine- peliin noudattaen periaatteita mahdollisimman tarkasti. Lisäksi näytetään, miten perinteisen animaation lavastustekniikoilla voidaan auttaa pelaajaa hahmottamaan pelimaailman tapahtumia.
Help | Open Access publishing | Instructions to convert a file to PDF/A | Errata instructions | Send Feedback
Aalto UniversityPrivacy notice | Cookie settings | Accessibility Statement | Aalto University Learning Centre